Ik wil graag een landrover kopen TIPS!!!graag

  • Vincent

    Hoi,

    Sorry maar ik had dit bericht al geplaatst maar de titel Landrover kopen klonk een beetje alsof ik er een te koop heb. Niet dus. Maar voor Frank..je hoeft dus niet op dit bericht te reageren tenzij je nog andere tips hebt.

    Ik loop al geruime tijd rond met het idee een landrover/Toyota landcruiser aan te schaffen. Dit i.v.m. een afrika reis die ik over een aantal jaren wil gaan maken. Wie kan mij vertellen wat hierin de beste keuze is een landrover of een landcruiser. Tevens zou ik graag willen weten wat het brandstofverbruik van een landrover is, de prijs van een verzekering etc. Wie kan mij hiermee op weg helpen en zou eventueel met mij hierover willen corresponderen.

    Alvast bedankt

  • Anne

    Hallo Vincent,

    het verschil tussen een Laro en een Landcruiser is oa het volgende. Een Laro rijden is een ongeneeselijke ziekte. Als je er eenmaal verliefd op bent kun je niet anders. Voor een Afrikareis kan ik je het volgende meegeven. Een Laro, bijv 109 (voorloper Defender) grijs kenteken die wij hebben kan je met een bacho en een hamer uit elkaar halen en in elkaar zetten. Daar zijn ze op ontworpen Een landcruiser heb ik geen idee van. Tevens zijn hier een heleboel onderdelen van te krijgen, opknap auto's en geheel gave auto's. Het is maar net wat je uit wilt geven.

    Advies: Kijk op www.lrch.nl bij de afdeling te koop en zoek langdurig alle pagina's af op landrover.pagina. Daar kan je een heleboel info krijgen van mensen over de aanschaf en waar je op moet letten.

    Het aller belangrijkste is:

    de eerste Laro die je ziet hoef je niet te kopen, hoe graag je het ook wilt, er zijn er meer dan genoeg om uit te kiezen.

    Succes ermee

    Anne

  • Berry

    Hoi Vincent

    Als antwoord op je vraag hoeveel brandstof een Landrover verbruikt kan ik je alleen vertelen wat een Defender verbruikt +/- 12L in de stad en +/- 9 op de snelweg (TD5/90).

    Ik zelf heb net een jonge gebruikte Defender 90 CSW met weinig km gekocht ook om mee te reizen, hier komt nog een tent voor op het dak.

    Dit is voor twee personen ruim voldoende (vind ik) over verzekering en belasting kan ik je niets zeggen daar ik niet in NL woon, mocht je verder nog vragen hebben mail maar.

    Grussen Aus Der Schweiz

  • Jan Dirk

    Het antwoord op je vraag kan kort zijn: Land-Rover.

    Bijna vijfentwintig jaar geleden kocht ik mijn eerste Land-Rover en ik ben ermee in Afrika (o.a. Sahara) geweest. Nog dagelijks rij ik rond in een Land-Rover (Serie III). Dit is dus duidelijk een objectief advies. Inderdaad, het risico van de door Anne genoemde ziekte (Land-Roveritus) blijkt groot.

    Afrika is groot en het hangt er vanaf waar je naar toe wilt. Ook de tijd, het budget, aantal personen etc. zijn van invloed.

    Vervolgens is behalve het merk van de auto ook het type van belang.

    Nu wat argumenten:

    Onderdelen van de z.g. latere Series Land-Rovers, gemaakt tot ca. 1983, zijn over het algemeen in Afrika nog goed verkrijgbaar. Zo niet, dan blijkt een plaatselijke smid ook veel te kunnen betekenen. Men is gewend om een auto met eenvoudige middelen weer op de “weg” te krijgen. Het voordeel van een Land-Rover is dan wel zijn eenvoudige constructie. Dit heeft ook het voordeel dat je met een beetje handigheid zelf veel kunt doen.

    En zaken die er niet op zitten, turbo, stuurbekrachtiging, tussen-differentieel, ruiten die je met een draaihandel moet bedienen of nog erger elektrisch, kunnen ook niet kapot gaan.

    Het grote voordeel van een LWB (Long Wheel Base) is dat je achterin met twee personen kunt slapen. Wel zo veilig in sommige gebieden.

    Wil je nog meer ruimte dan komt een ambulance of 101 in aanmerking. Nadeel is dat deze een stuk zwaarder zijn en meestel een V-8 benzine-motor hebben. Behalve het verbruik speelt ook mee dat diesel over het algemeen makkelijker verkrijgbaar is.

    Het verbruik hangt nogal af van de omstandigheden.

    Samengevat:

    Kies een goede SIII 109 hardtop indicatie E 4500 – 7000 of een 110 NA, d.w.z. geen turbo, indicatie E 7000 – 10.000. Reken er wel op dat je hem/haar? goed moet nakijken.

    De dieselmotor van de latere types (110, Defender) zijn wel aanmerkelijk sterker dan van een Series. Het probleem is echter meestal niet voldoende kracht, maar voldoende grip maar dat is een ander verhaal.

  • Bryan

    koop de mijne