Freelander 1 TD4 2002, Geen vermogen na meer modderpad.

  • Robbert

    Mijn 3e Freelander, maar met deze heb ik een vreemd probleem dat pas opgemerkt wordt nadat ik ermee de modderpaden heb gepakt.

    Na zo'n rit moet ik vaak nog een stuk naar huis rijden over de snelweg, maar komt mijn TD4 niet meer op vermogen, met wat snel doorschakelen waarin toeren maken niet mogelijk is, heb ik geluk als ik op de 100 tot 120 Km. p.u. haal. Geen turbo(druk), helemaal niks!

    Naar mijn idee zou het niet aan de turbo zelf kunnen liggen omdat de het na een aantal dagen gewoonweg doet, echt vol ga met de wagen, totdat ik weer een modderpad heb gereden. Alsof hetgeen waardoor de wagen niet meer op vermogen komt niet tegen vocht kanen eerst moet drogen alvorens weer te fungeren.

    Wat heb ik er al aan gedaan? Nieuwe silliconen buizen, een grote beurt gegeven waar bijna alle filters behalve de Crankcase Filter is vervangen, nieuwe radiateur en wat pakkingringen, de filters incl. een nieuwe brandstofpomp en filter…maar het probleem blijft zich voort doen. Mijn HDC knop op de versnellingspook, werkt trouwens ook niet maar dit zal geen invloed hierop kunnen hebben toch..?

    Heeft er iemand suggesties? Zou het een (brandstof of inlaat) sensor kunnen zijn, of toch de crankcase filter?

    Het zou top zijn als ik vanaf hier de beste tip krijg waarmee het probleem verholpen wordt!

    Grts. Robbert

  • Leendert

    Ik zou hem eens uitlezen als hij daar last van heeft. of er geen sensor is die last van water heeft.