Range Rover Sport accu wissel - start niet meer.

  • Erik Schaap

    Kleine update in het RR raadsel ….

    En …. de RR start weer! Zonder meldingen of andere problemen! Zucht … wat een klus was dit zeg.

    Nadat ik de start procedure van G-men uitvoerig had toegepast was er nog steeds geen suc6, dus wederom op zoektocht met uiteindelijk resultaat.

    Wat ik heb gevonden of wat mogelijke oorzaak was/is.

    + Losse massa kabel aan de bestuurderskant nabij de stuurkolom, kwam uit de kabelboom welke richting contact ging

    + Corrosie in verschillende draad lassen in de kabelboom aan de passagierskant - in de dorpel

    + Mogelijk slecht contact van een stekker op de zekeringkast in de auto aan de passagierskant.

    + Om alles uit te sluiten, ook de nieuwe accu maar aan de lader gehad.

    Inmiddels een flink stuk gereden en tot heden geen vreemde zaken meer gehad.

    Bedankt iedereen voor alle reacties en meedenken …. super!!!

    Gr

    Erik Schaap

  • G-men (Gargamel)

    Mooi dat het uiteindelijk opgelost is; alleen jammer dat je niet precies weet wat nu de oorzaak was.

  • Frank

    Goedendag, ik heb het volgende probleem met mijn L322 uit 2009.

    als ik de sleutel in het contactslot stop kan ik hem niet omdraaien en starten. Als ik 1 pool los haal + of - en weer vastmaak dan start hij zo als het hoort en kan ik rijden. Als ik stop en zet de motor uit echter haal de sleutel niet uit het contact kan ik weer starten.

    Wanneer ik weer uitstap en instap het zelfde verhaal.

    Met de sleutel kan ik de deur vergrendeling gewoon activeren dicht/open werkt ok. Het lijkt op dat hij een start onderbreeking komt en die is alleen op te lossen met het los/vast accupool actie…Wie weet wat dit kan zijn en wat de oplossing is.. Bij voorbaat dank!!!

    gr Fra(e)nk.

  • Frank

    Goedendag, ik heb het volgende probleem met mijn L322 uit 2009.

    als ik de sleutel in het contactslot stop kan ik hem niet omdraaien en starten. Als ik 1 pool los haal + of - en weer vastmaak dan start hij zo als het hoort en kan ik rijden. Als ik stop en zet de motor uit echter haal de sleutel niet uit het contact kan ik weer starten.

    Wanneer ik weer uitstap en instap het zelfde verhaal.

    Met de sleutel kan ik de deur vergrendeling gewoon activeren dicht/open werkt ok. Het lijkt op dat hij een start onderbreeking komt en die is alleen op te lossen met het los/vast accupool actie…Wie weet wat dit kan zijn en wat de oplossing is.. Bij voorbaat dank!!!

    gr Fra(e)nk.