Defender 110 importeren?

  • mr epic

    Hallo,

    ik ben aan het oriënteren om een jong gebruikte Defender 110 te kopen, het laatste model.

    In NL is het aanbod beperkt voor mijn budget, max 30k in 7 persoons.

    In Duitsland heb je meer aanbod met lagere km standen, toch vraag ik me af of dit financieel aantrekkelijk is. Waarschijnlijk weet onze regering je wel weer ergens op te pakken, maarja.

    Wat zijn jullie ervaringen of tips?

    alvast dank.

    grt. Mr Epic

  • Dixo

    Even 1 van de vele calculators online raadplegen, die weten je precies te vertellen wat de bijkomende kosten zijn voor een buitenlandse auto. Op de autoweek site stond er dacht ik onder andere eentje.

    Kijk uit voor witte Station Wagons, die komen wel eens uit de mijnbouw. Hebben misschien wel weinig kilometers gereden, maar dan wel het grootste deel in lage gearing. Hoeft op zich geen probleem te zijn, maar hebben wel een wat zwaarder leven gehad dan gemiddeld.

  • Teun

    Onze regering wil inderdaad graag nog even een ‘restantje’ BPM met je afrekenen…

    Of 30K dan genoeg is…?

  • Teun

    Voor je idee: van iedere nieuw verkochte 110 stationwagon verwacht de overheid een ‘spontane’ BPM bijdrage van zo'n 55/56K.

    Als je een wagen van drie jaar oud vanuit het buitenland naar Nederland haalt, krijg je daar echter zomaar zo'n 50% ‘korting’ op…

    Naast de aanschafwaarde in Duitsland, mag je dan bij de douane dus alsnog een kleine 30K aan BPM afrekenen…

  • Erwin 110TD5

    Grovertje heb ik een jaar of 3 terug uit Duitsland gehaald,

    is me prima bevallen… Grovertje was 7 toen hij naar Nederland kwam…BPM vooraf uitgerekend op de site van de blauwe enveloppen-mannen en dat week iets af (in mijn voordeel)…

  • Dixo

    Deze kwam ik toevallig tegen, valt binnen de max van 30k:

    http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/6-aangeboden/827659-te-koop-defender-110-x-tech-2007-geel-kenteken

    Staat alleen helaas niet bij of het een 7-persoons is of niet.

  • Gerben

    Als hij aan de fiscale eisen voldoet kun je hem ook als grijskenteken invoeren, dan ben je geen BPM verschuldigd.

    Het voordeel van import uit Duitsland is dat het stuur aan de goede kant zit….

  • mr epic

    Ja had ik ook gezien, dank voor de tip.

  • mr epic

    ik ben particulier dus voldoe ik daar niet aan, kan ik hem wel als grijs kenteken gaan rijden en dan alsnog flink bpm aftikken volgens mij.

    Dan mag ik hem toch ook niet als minimaal 5 persoon gebruiken. Tja de kids willen ook weleens mee dus ja kan er moeilijk 2 zits van maken.

    Als iemand er meer van weet hoor ik het graag :)

  • Abel Bergsma

    Dag,

    Mijn Defender 110 7-zitter van april 2008 is te koop. De auto heeft 68.000 kilometer gelopen en heeft alle accessoires die u kunt bedenken. Zoals een lier, Recaro stoelen, afsluitbare cubbybox, alle mogelijke protectie, trekhaak met 13-polige aansluiting, uitgebreide audio, bluetooth handsfree set, Waxoyl bodembehandeling en traanplaat. Niet in gerookt, geen honden en nooit schade gehad. Volledige onderhoudshistorie. Met andere woorden, de auto is in nieuwstaat.

    Wellicht heeft het zin om contact te hebben? U begrijpt dat mijn auto wel wat meer kost dan 30 mille.

    Met vriendelijke groet,

    Abel Bergsma